Відповідальність за порушення правил пожежної безпеки

Адміністративна відповідальність по статі 175 КУпАП
Відповідальність за порушення вимог пожежної безпеки у межах Кодексу
про адміністративні правопорушення настає після винесення постанови
уповноваженим на те органом. Перелік уповноважених осіб, що можуть
притягувати до відповідальності передбачений у статті 223 КУпАП. Як правило це
старші державні інспектори України з нагляду (контролю) у сфері пожежної та
техногенної безпеки.
Адміністративна відповідальність передбачена статтею 175 КУпАП
полягає у накладенні адміністративного стягнення (штраф) на громадян від
1700 до 3400 гривень і на посадових осіб та фізичних осіб-підприємців – від 3400
до 5100 гривень.
У даному випадку діє презумпція невинуватості особи. Тому збір доказів вини
покладено на посадових осіб, які складають протоколи по статті 175 КУпАП.

Порядок притягнення

Уповноважені на те особи після складання протоколу мають право
розглядати справу про адміністративне правопорушення.
Згідно п.6 розділу 10 Інструкції з оформлення посадовими особами ДСНС
матеріалів про адміністративні правопорушення (ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ
Міністерства внутрішніх справ України 27.07.2016 № 725) до кожного протоколу
про адміністративне правопорушення по статті 175 КУпАП повинні додаватися
докази вчинення правопорушення (копії приписів, постанов, рапортів посадових
осіб ДСНС; заяви, пояснення осіб, які притягаються до адміністративної
відповідальності, та свідків правопорушення; посадові інструкції, накази про
призначення відповідальних за пожежну та техногенну безпеку, плани усунення
порушень тощо).
У випадку якщо правопорушення згідно припису було усунуто, то протокол
складатися як правило не буде.
У випадку відсутності припису також для складання постанови достатньо акту
перевірки
Про розгляд справи уповноважена особа, яка має право вирішувати питання
про притягнення до відповідальності повинна повідомити “правопорушника”
завчасно. Про дату розгляду справи як правило зазначають у протоколі.
На розгляді справи особа, яка притягається до відповідальності” має право
подавати клопотання, заперечення, надавати пояснення та володіє іншими правами
передбаченими статтею 268 КУпАП.
Пред’явлення до примусового виконання такої постанови
здійснюється протягом трьох місяців.

Порядок оскарження постанов по статті 175 КУпАП

Згідно КУпАП оскарження штрафу по статті 175 КУпАП можливо
здійснити протягом десяти днів з моменту винесення постанови. У випадку
якщо постанова не була отримана у день її винесення – правопорушник має право
поновити цей строк шляхом подачі відповідного клопотання до суду. Справа
розглядається адміністративним судом.
Позовна вимога наступного змісту: визнати протиправною та скасувати
постанову з зазначенням її реквізитів.
Відповідач: орган у якому працює працівник, який виносив постанову.
У випадку якщо суд першої інстанції відмовив у задоволенні позову – позивач
має право подати апеляційну скаргу.

Порушення правил пожежної безпеки: судова практика першої та апеляційної інстанції

У межах справи 126/727/22 суд першої інстанції задовольняючи вимоги
зазначив: 1) відсутній припис; 2) порушено роз’яснення прав.
Скасовуючи рішення суду першої інстанції апеляційна інстанція зазначила: 1)
достатньо протоколу та акту; 2) позивачу були роз’ясненні права; 3) повідомлено
про розгляд справи; 4) позивач ухилявся від розгляду справи.
Згідно справи 127/16416/21 завідувача дошкільного навчального закладу
звернулася до суду, щоб скасувати штраф за порушення правил пожежної безпеки.
Суд першої інстанції задовольнив позов мотивуючи це наступним: 1) директор не є
розпорядником коштів; 2) він вживав заходи для усунення порушень.
Суд апеляційної інстанції задовольнив скаргу ДСНС та зазначив: 1) наявність
порушень не може звільнити директора від відповідальності.
По справі 382/1067/21 судом першої інстанції було скасовано постанову з
тієї підстави, що уповноважена особа склала протокол з порушенням та постанова
складена за порушення правил пожежної безпеки не містила доказів вини, і окрім
цього порушено строки розгляду справи.

Залишити відповідь